Baner reklamowy to jedna z najbardziej rozpowszechnionych form przekazu masowego i komunikacji w przestrzeni publicznej. Wykorzystywany jest w funkcji reklamowej oraz informacyjnej i spotkać możemy go niemal na każdym kroku. Większość właścicieli firm – zarówno dużych, jak i tych mniejszych – zastanawia się, co zrobić, aby ich baner był skuteczny i profesjonalny. Podpowiadamy!

Dobre banery przyciągają wzrok

Baner musi przede wszystkim przyciągać wzrok. Zazwyczaj kierowany jest do odbiorców zmotoryzowanych i przez potencjalnego klienta widoczny zaledwie w ciągu kilku sekund. Ten krótki czas musi zatem wystarczyć, aby dojrzeć logo i nazwę firmy oraz je zapamiętać. Projektowanie baneru najlepiej jest powierzyć zaufanej firmie, zajmującej się drukiem banerów. Zyskamy wówczas pewność, że nasz produkt zostanie wykonany zgodnie z najwyższymi standardami i skutecznie spełni swoją funkcję. Wiemy już, że logo i nazwa firmy muszą być umieszczone w miejscu, które skupi wzrok. W tej funkcji możemy wykorzystać również kolor – umiejętne kontrastowanie barw i łączenie odcieni może zdziałać cuda. Kolorystyka powinna współgrać z barwami logotypu. Warto mieć na uwadze, ż jasne barwy stymulują aktywność, natomiast ciemne bardziej skłaniają do refleksji. Bardzo istotna jest także dobrana grafika. Sugestywne zdjęcie nie tylko przyciągnie uwagę, ale również pozwoli zapamiętać nazwę firmy i stanie się jej znakiem ikonicznym. Ważne jest zatem, aby było zgodne nie tylko z profilem działalności, ale również naszymi przekonaniami, bowiem to właśnie z nim będzie nas identyfikował przyszły klient. Unikajmy przeładowania – w przypadku banerów prosty znaczy efektywny. Jednym z najważniejszych elementów jest także lokalizacja. To, w jakim miejscu umieścimy nasz baner, będzie miało znaczący wpływ na ilość osób, które go zobaczą. Najskuteczniejsze są lokalizacje przy uczęszczanych drogach oraz w okolicach skrzyżowań i sygnalizacji świetlnej.

Dobre banery są czytelne i trwałe

Trwałość baneru, który jest narażony na negatywne oddziaływania warunków pogodowych, jest uzależniona przede wszystkim od zastosowanej techniki druku oraz materiałów. Od wybranej drukarni powinniśmy dostać gwarancję poprawnego odwzorowania kolorów. Najlepiej, jeżeli baner zostanie wydrukowany na podłożu powlekanym. Powinien być również wzmocniony zgrzewem. Zwróćmy także uwagę, czy nasz baner będzie zaoczkowany – brak oczek może okazać się bardzo problematyczny w późniejszym zakotwiczaniu baneru np. do ogrodzenia. Nagłówek reklamowy powinien być jasny i łatwy do przeczytania, a także przekazywać pozytywne emocje. To na nim powinien się skupiać główny ciężar treści. Zbyt duża bowiem jej ilość sprawi, że odbiorca nie będzie w stanie przeczytać wszystkiego, co w konsekwencji nie pozwoli na skupienie jego uwagi. Podobnie, jak w przypadku ulotki – również baner powinien być hasłowy. Najważniejsze informacje do umieszczenia na banerze reklamowym, to: nazwa i logo firmy, opis czym się zajmuje nadawca (w formie spisu najważniejszych usług lub chwytliwego hasła reklamowego) oraz dane kontaktowe (numer telefonu, strona internetowa, adres fanpage’a). Informacje powinny być konkretne i wzywać odbiorcę do podjęcia działania. Sprawdza się również poczucie humoru – baner, który wywołuje uśmiech ma zdecydowanie większe szanse zostać zapamiętanym.