Kalendarz reklamowy, który najczęściej występuje w roli kalendarza firmowego, pełni dwie zasadnicze funkcje. Obok tradycyjnej funkcji informacyjnej jest to również funkcja reklamowa, mająca na celu prezentację i promocję danej firmy, produktu lub usługi. Kalendarze reklamowe to doskonały sposób na skuteczną promocję, ponieważ są produktem, na który kierujemy wzrok niemal codziennie. Sprawdźmy, jakie są dostępne na rynku rodzaje tego typu kalendarzy.

 

Kalendarze książkowe

Zdecydowanie najbardziej eleganckim typem kalendarza jest kalendarz, występujący w formie książki. Pozwala na łatwe uporządkowanie terminarza i zaplanowanie każdego dnia, dlatego jest niezbędnym elementem wyposażenia biura każdej firmy. Z powodzeniem mogą z niego również korzystać osoby indywidualne, ponieważ kalendarz książkowy może być zarówno książką teleadresową, jak również notatnikiem. W wielu kalendarzach tego typu dołączone są dodatkowo mapy, tabele kodów pocztowych i numerów kierunkowych czy wzory oświadczeń o zdarzeniu drogowym. Kalendarze książkowe wyróżniają się wysoką jakością wykonania i elegancką oprawą, najczęściej obszytą z zaokrąglonymi narożnikami. Może być wzbogacona termodrukiem oraz tłoczeniem wgłębnym lub wypukłym, posiadać tasiemkę lub gumkę albo zakuwane narożniki. Niektóre oprawy są lakierowane lakierem UV błyszczącym lub matowym albo foliowane folią błyszczącą lub matową. Okładka może posiadać dowolną strukturę, między innymi imitującą skórę oraz zostać spersonalizowana w zależności od oczekiwań klienta. Najczęstszym formatem kalendarzy książkowych jest format zbliżony do a5, czyli około 145×205 mm. Występują w dowolnej gamie kolorystycznej oraz zróżnicowanym układzie treści.

 

Kalendarze biurowe

Kalendarze biurowe możemy podzielić na stojące, wiszące oraz listkowe. Kalendarze listkowe, zwane inaczej kieszonkowymi, mają zazwyczaj rozmiar wizytówki i mieszczą się w portfelu. Na jednej stronie znajduje się kalendarz, a na drugiej reklama. Kalendarze stojące to inaczej popularne kalendarze biurkowe. Zazwyczaj przyjmują kształt piramidalny, a do produkcji ich podstawy używa się papieru kredowego o gramaturze powyżej 300 g/m3. Kalendarze wiszące występują w formacie jednodzielnym lub trójdzielnym i prezentują odpowiednio jeden bądź trzy miesiące na raz. Kalendarze trójdzielne charakteryzują się bardzo dużą powierzchnią reklamową do wykorzystania, ponieważ informacje można umieszczać zarówno na główce (płaskiej lub wypukłej), na stopce oraz pomiędzy kalendariami. Wyróżniamy również kalendarze ścienne listwowane lub spiralowane. Te ostatnie mogą występować w wersji jedno lub kilku planszowej. Są to jedne z najbardziej efektownych kalendarzy, pozwalających na zastosowanie własnego projektu graficznego. Kalendarze reklamowe mogą występować również w charakterze podkładek na biurko lub kalendarzy plakatowych, wyróżniających się dużym rozmiarem, zazwyczaj b2, listwowaniem na górze i na dole kalendarza oraz jednostronnym zadrukiem w pełnym kolorze.