Gadżety reklamowe są produktami promocyjnymi, rozpowszechniającymi markę w świadomości konsumenckiej. To jedna z najpopularniejszych form reklamy, ciesząca się niesłabnącą popularnością. Związane jest to przede wszystkim z bardzo dużą ilością rodzajów dostępnych gadżetów. Gadżetem reklamowym może się stać niemal wszystko – zależy to tylko od naszej kreatywności.
Kreacja wizerunku firmy
Gadżety reklamowe są bardzo skutecznym sposobem na wykreowanie oczekiwanego wizerunku firmy. Można je powiązać z określoną przestrzenią lub wydarzeniem. Gadżety, które mogą być wykorzystywane w codziennym użytku, utrwalają markę w świadomości odbiorcy i rozpowszechniają ją w społeczeństwie lub w danej branży. W przeciwieństwie do reklamy masowej, skierowanej do anonimowego odbiorcy – gadżety umożliwiają zbudowanie bezpośredniej relacji z klientem, co ma istotny wpływ na ocieplenie wizerunku. Jest również znaczącym elementem wsparcia sprzedaży. Gadżety reklamowe sprzyjają także tworzeniu wartościowych relacji nie tylko z klientami, ale również z kontrahentami. Dodatkowo, stanowią formę docenienia stałych klientów i podziękowania za ich zaufanie. Firmowe gadżety reklamowe są także interesującym sposobem na integrację zespołu pracowników i identyfikację personalną z firmą. Dodatkowo, używając przedmiotu z konkretnym logiem, odbiorca staje się niemal żywą reklamą danej marki i dlatego chętniej się z nią utożsamia i wyrabia na jej temat pozytywną opinię.
Użyteczność to wartość
Badania udowadniają, że funkcjonalne gadżety na dłużej zapadają w pamięć i tym samym są w stanie skutecznie spełnić rolę promocyjną. 50% respondentów europejskich i 82% amerykańskich stwierdziło, że najważniejszą cechą gadżetu reklamowego jest jego użyteczność. W Europie niemal 90% badanych posiada na swoim biurko minimum jeden gadżet. Warto również dodać, że w Polsce obok użyteczności, ceniony jest również… efekt zaskoczenia. Warto inwestować w gadżety reklamowe, bo mnogość ich typów pozwala na pełne spersonalizowanie produktu, w zależności od grupy docelowej, co zwiększa szacunek i uznanie dla danej marki. Wybierać możemy spośród gadżetów biurowych (notatniki, kalendarze, długopisy, wizytowniki, podkładki pod mysz), elektronicznych (pamięć usb, power bank, zegary biurkowe, kalkulatory), odzieżowe (koszulki, czapki). Bardzo popularne są również torby i plecaki, kubki, breloki i smycze, a nawet słodycze reklamowe, odblaski, scyzoryki, latarki czy okulary przeciwsłoneczne.