Bądź responsywny!

 

Z pewnością, jako przedsiębiorca bądź przedstawiciel organizacji, posiadasz widniejącą w sieci stronę internetową.

 

Przeglądanie internetu odbywa się na różnych urządzeniach – stacjonarnych i mobilnych. Jesteśmy użytkownikami smartfonów, tabletów, notebooków i komputerów stacjonarnych. Czasy, kiedy przeglądaliśmy strony internetowe wyłącznie na komputerach dawno minęły. Według statystyk ruch mobilny stanowi średnio około 40% wszystkich ruchów na stronach internetowych.

 

Responsywny design (responsive design) –  to nic innego jak projekt witryny, który dostosowuje się do różnych rozdzielczości ekranów urządzeń elektronicznych obsługujących przeglądarkę.

 

Zauważmy, że w zależności od miejsca, okoliczności i nastroju przeglądamy tę samą stronę na różnych ekranach rozmaitych urządzeniach. To zjawisko multiscreeningu. Pokażmy to na przykładzie zakupów w internetowym sklepie z ubraniami. Często jest tak, że mamy czas aby zapoznać się z asortymentem sklepu siedząc w kawiarni lub w poczekalni u dentysty – korzystamy wtedy z przeglądania na ekranie swojego smartfona. Będąc w biurze możemy powrócić do poszukiwań i zobaczyć tę samą witrynę na ekranie stacjonarnego komputera. Natomiast wieczorem, w domowym zaciszu, możemy wygodnie rozciągnąć się na sofie z tabletem i dokonać zakupu. W tym czasie poruszamy się po tej samej stronie, która dostosowuje się do urządzeń z których korzystamy. Responsywna witryna stworzona jest przede wszystkim dla komfortu interakcji z serwisem, funkcjonalności i ergonomiki ruchów użytkownika (ogół wrażeń doświadczeń użytkownika – user experience). Responsywność strony internetowej, obok walorów użyteczności, przekłada się w ogromnej mierze na estetykę i wrażenia wizualne odbiorcy.

 

Przeglądanie i poruszanie się po zwykłej (nieresponsywnej) stronie interetowej jest bardo trudne i bardzo uciążliwe. Małe hieperłącza bądź czcionka, problemy ze scrollowaniem i wypełnianiem formularzy – to kilka z wielu niedogodności, wobec których odbiorca takiej witryny jest postawiony.

 

Faktem jest również, że strony o charakterze responsywnym są mocniej punktowane, mają większą wartość i wyświetlają się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, który daje użytkownikom propozycje po wpisaniu poszukiwanego hasła.

 

 

Największe zalety responsywnej strony internetowej:

  • ułatwiasz osobom przeglądającym Twoją stronę odbiór prezentowach przez Ciebie treści
  • działasz w odpowiedzi na aktualne web trendy i standardy w środkowisku internetowym
  • zwiększasz liczbę odwiedzin na swojej stronie – użytkownicy internetu od razu wycofują się z eksploracji witryny niresponsywnej
  • nie musisz dodatkowo inwestować w aplikację by Twoi odbiorcy mogli korzystać z oferowanych funkcji na urządzeniu mobilnym